[(site_name)

ZAMRAŻA KLIMATYZATOR

Szron i lód mogą pokrywać nie tylko jednostki zewnętrzne i wewnętrzne klimatyzatora, ale także poszczególne jego elementy: rurki miedziane z czynnikiem chłodniczym, zawory łączące, parownik, wentylator, skraplacz, wymiennik ciepła. W procesie przemarzania części wewnętrznych do pomieszczenia wpadają bezpośrednio szron lub śnieg.

Każdy taki sygnał może wskazywać na poważną awarię urządzenia. Aby uchronić urządzenie przed ostateczną awarią, należy je natychmiast odłączyć od sieci, wyjmując wtyczkę z gniazdka elektrycznego.

PRZYCZYNY ZAMARZANIA KLIMATYZATORA

Zamrożenie systemu Split może nastąpić w dowolnym okresie jego działania: bezpośrednio po zainstalowaniu lub w trakcie jego eksploatacji. Korzystając ze specjalnego sprzętu, możesz zdiagnozować sytuację, która powstała, mierząc ciśnienie czynnika chłodniczego:

  • Jeśli ciśnienie jest poniżej odpowiedniej wartości, należy poszukać przyczyny wycieku freonu oraz naprawić i zatankować klimatyzator;
  • Jeśli ciśnienie przekroczy odpowiednią normę, przyczyną zamarzania może być nadmiar czynnika chłodniczego podczas samodzielnego wykonywania tych prac. Specjaliści muszą całkowicie odpowietrzyć freon, odkurzyć układ i napełnić klimatyzatory wymaganą wagową ilością czynnika chłodniczego.

Przyczyną zamarzania może być brak czyszczenia klimatyzatora lub odpowiedniej pielęgnacji: w tym samym czasie kurz wypełnia filtry, łopatki wentylatorów i wymiennik ciepła jednostki wewnętrznej. Skutkiem nieprawidłowego działania jednostki zewnętrznej jest również oblodzenie klimatyzatora, podczas gdy przekaźnik sprężarki na tablicy sterowniczej lub czujnik szronu na parowniku ulegnie awarii. Częstym błędem jest również próba zastosowania systemu split do ogrzewania przy niskich temperaturach zewnętrznych.

ZAMRAŻANIE WNĘTRZA JEDNOSTKI KLIMATYZACYJNEJ ZAMRAŻA KLIMATYZATOR

Jednostka wewnętrzna klimatyzatora może zamarznąć z następujących najczęstszych przyczyn:

  • Korzystanie z klimatyzatora w zimnych porach roku. Niektóre systemy typu split nie mogą pracować w temperaturach ujemnych. Dotyczy to zwłaszcza trybu ogrzewania.
  • Meble są umieszczone zbyt blisko klimatyzatora, co tworzy bariery i zakłóca normalną cyrkulację mas powietrza. Rozwiązanie problemu może rozwiązać odsunięcie mebli na co najmniej trzy metry od urządzenia.
  • Przeciążenie sprężarki spowodowane awarią czujników zamarzania parownika na płycie.
  • Zanieczyszczenie elementów takich jak filtry, parownik, wirniki wentylatorów.
  • Niewystarczająca ilość czynnika chłodniczego. Sytuację można poprawić, uzupełniając paliwo.
  • Zatkana rurka kapilarna. Aby go wyczyścić, musisz użyć specjalnej sprężarki wysokociśnieniowej.
  • Hall lub złej jakości kielichowanie cienkiej miedzianej rurki. Aby rozwiązać problem, musisz wymienić całą rurkę lub zmienić jej uszkodzony odcinek.

ZAMRAŻANIE ZEWNĘTRZNEGO JEDNOSTKI KLIMATYZACJIZAMRAŻANIE ZEWNĘTRZNEGO JEDNOSTKI KLIMATYZACJI

Jednostka zewnętrzna klimatyzatora może zamarznąć z następujących najczęstszych przyczyn:

  • Klimatyzator działa w trybie grzania, gdy temperatura powietrza na zewnątrz jest niższa niż 5 stopni Celsjusza.
  • Wnikanie wilgoci do urządzenia. Cienka rurka klimatyzatora zostaje pokryta szronem lub lodem i zamarza nad wszystkimi pozostałymi elementami. Po wykryciu trudności w ruchu czynnika chłodniczego cała jednostka zewnętrzna zamarza.
  • Nadmierna ilość czynnika chłodniczego. Normalną pracę w niższych temperaturach można przeprowadzić przy mniejszej ilości czynnika chłodniczego. Aby zatrzymać zamarzanie, konieczne jest usunięcie (spuszczenie) pewnej ilości freonu.
  • Zanieczyszczenie części, najczęściej zamarzanie wymiennika ciepła klimatyzatora następuje na skutek jego zanieczyszczenia cząstkami kurzu. Po wyczyszczeniu możliwe będzie normalne działanie urządzenia.